Labels

zondag 9 mei 2010

Daar zal ik op je wachten

waar de nacht om dag fluistert waar de
man om macht fluistert waar de merel
z’n eten verpacht waar hemel en hel in
andermans vuistje lacht

zal ik op je wachten, je verachten, je
belachen je bedrinken je bezingen je
beminnen

hoewel in gedachten,

waar geen eind is zal ik een begin bedenken
de zwerver zal men rijkdom schenken
de koning zal voor jou nog zwenken hoewel
je hem geen haar zal krenken en ik
zal op je

wachten

onder duizend handen breed,
onder duizend ogen wreed,
onder duizend voorwendselen

maar altijd gereed

ik verwacht je ik belach je ik
minacht je ik verzacht je ik lach je ik
mag je

meer dan ooit meer dan altijd je maakt
me gek ik raak het kwijt ik vergeet je
nooit en ik mis je ik vergis je ik bedis
je maar bovenal - mis je

in zoele zangerige zomernachten waar
men oesters koestert en parelen
halssnoeren draait en gouden kettingen
naait - daar zal ik wachten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten