Labels

maandag 24 mei 2010

Buikpijn

Ik heb
buikpijn

Jij zegt dat dit
oogstrelende het einde is

Op het platteland wacht
de horizon af
er tekenen zich fabrieksgebouwen

(IJmuiden)
ik hoor het mijn vader nog
zeggen
- daar branden de vuren
ook ’s nachts -

Ik herinner mij statig hoge
hijskranen
rood als de avondzon en het
glinsterende licht

waarin vaak mijn voeten
baadden

Nu sluit ik mijn ogen want
dat alles is over

slechts de buikpijn blijft


Simpel krabbeltje, eigenlijk. Voel me niet zo top vandaag (buikpijn) en herinnerde me het oude uitzicht (de hijskranen!). Het zal ook wel weer overtrekken, maar toch. Ik voel momenteel meer de neiging mij terug te trekken in mijn gedachten en/of een vergeten hoekje. Achja.

3 opmerkingen:

  1. Bleh, buikpijn. Verschrikkelijk, je kan er ook niks aan doen he. Altijd als ik mij even afsluit van de wereld dan gaan je gedachtes meteen een razend andere kant op, niet waar je op dat moment bent, de werkelijkheid. Ik denk dan altijd aan de gesprekken die ik had en de andere mensen om mijn heen, wat ze zeiden, hoe ze lachtten en hoe ze keken. En dan word ik altijd weer even wakker geschud, en dan is het maar een heel kort moment voordat je weer terug bent bij waar je was begonnen met dromen. Zovan pafboem en dan ben je weer in real life, haha. Van die wegdroom/denk momentjes. Dat je even afgeleid raakt terwijl je naar iemand luistert. Even ergens aan denken terwijl de dames naast je op de fiets hun verhalen over hun prille jeugdliefdes aan elkaar vertellen, dan moet ik altijd luisteren, maar dan zak ik altijd weer even weg naar iedereens lach en gedag. Mooiste woord van je gedicht vind ik 'baadden'. Prachtig woord, word er gelukkig van. Dan zie ik voeten met zonlicht met een duidelijke rand tussen schauduw en zonlicht. En mensen die in de zon kijken, zo met hun hand voor hun ogen om ze te beschermen.
    Succes met je buikpijn! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. buikpijn is vreselijk. je kunt er nauwelijks iets tegen doen, alleen wachten. het kutste aan buikpijn is bij mij dat het wegdromen niet meer lukt. ik blijf in het hier en nu, door de pijn. ik kan niet vluchten. ik moet wel in de werkelijkheid blijven, de harde, koude werkelijkheid.

    Haat aan buikpijn ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben echt onder de indruk van je blogs! :O

    BeantwoordenVerwijderen